Nest Cam Indoor Review

Nest Cam Indoor Beveiligingscamera Review

nest cam indoor thuisDe tijden dat mensen nog een klassiek beveiligingssysteem moesten aanschaffen om hun woning te beveiligen is allang verleden tijd. Een complete alarminstallatie reageerde vooral op beweging, waarna het alarm afging. Tegenwoordig werkt het allemaal iets subtieler. Via een camera, al dan niet verborgen in je woning wordt je tegenwoordig simpel op de hoogte gesteld van ongewenst bezoek in je huis en je kunt meestal nog live meekijken ook. Al ben je in een ander land op vakantie, desgewenst kun je elke minuut op de hoogte blijven hoe het er bij je thuis voorstaat. Wil je je woning ook met een camera beveiligen dan heb je een legio keuze uit de vele verschillende camera’s. Een van deze populaire cameramerken is Nest met hun Nest Cam Indoor beveiligingscamera. Dit model kreeg van onze beveiligingsexperts dan ook een derde plaats op de lijst beste ip camera’s.

Over Nest

Nest is een bedrijf dat volop beveiligingscamera’s produceert. Maar niet alleen dat. Men is ook een voorloper op het gebied van innovatieve rookmeldersystemen en thermostaten. Een groot voordeel van de producten van Nest is dat alle producten ook met elkaar verbonden kunnen worden. Zo kun je de Nest Cam verbinden met het rookmeldsysteem van Nest, zodat je bij rookdetectie direct een melding ontvangt en live kunt bekijken hoe de situatie thuis is. Nest heeft daarnaast een zeer onderscheidend kenmerk: alle producten zijn niet alleen functioneel, maar ook in esthetisch opzicht zijn het prachtige producten. Ze passen goed als een accessoire in ieder interieur. Dit is het streven van Nest ook, om mooie producten te maken die gemakkelijk te bedienen zijn, maar niet lelijk.

Waarom een Nest Cam aanschaffen?

nest cam indoor doosEr kunnen verschillende redenen zijn om een camera van Nest aan te schaffen. Het kan enkel voor je eigen veiligheidsgevoel zijn, maar ook als een goede vervanging van een klassiek beveiligingssysteem. Maar het is ook handig om de camera te gebruiken als een babyfoon. Bij beweging of geluid van de baby zal de camera reageren en kun je actie ondernemen. Heb je huisdieren dan kun je van veraf precies in de gaten houden wat je huisdieren uitvreten. Daarnaast kun je met de microfoon je huisdieren ook nog commando’s geven.

Plus- en minpunten

Pluspunten:
• Het grootste pluspunt, waarbij Nest zich duidelijk onderscheidt van andere merken is het design van alle producten. Ook voor de Nest Cam Indoor.
• De kwaliteit is uitermate hoog. Haarscherpe beelden die je zowel live als achteraf kunt bekijken en de camera heeft door ingebouwde LED verlichting geen probleem met nachtopnamen.
• De montage is heel gemakkelijk. Door het magnetische ondervlak is het zelfs mogelijk om de camera te plaatsen zonder gebruik van schroeven.

nest cam indoor trap
Minpunten:
• Niet alle functies van de Nest Cam Indoor zijn optimaal te gebruiken wanneer je geen abonnement heb. Dit abonnement betaal je jaarlijks of maandelijks, maar kan mensen afschrikken.
• Hoewel het soms voorkomt dat je wordt platgebombardeerd door pushberichten bij elke melding, stuurt de Nest camera maar eenmaal per 30 minuten een push bericht. Dit kan het beveiligingsniveau naar beneden halen.
• Er zullen mensen zijn die ongetwijfeld andere merken vinden met een betere prijs/kwaliteitsverhouding, aangezien een fraai product als deze camera wat prijziger kan zijn.
• Niet volledig draadloos. De camera moet door middel van een USB kabel van stroom voorzien worden.

Belangrijkste features

Uiterlijk

nest cam indoor 2De camera en houder zijn gemakkelijk van elkaar te scheiden. Zonder houder is de camera maar heel klein en kan gebruikt worden om bijvoorbeeld aan een snoer op te hangen. De beweegbare houder kan gewoon worden neergezet maar ook worden geschroefd aan de meegeleverde wandmontageplaat. De houder heeft een magnetische onderkant zodat hij gemakkelijk aan metalen voorwerpen zoals een radiator geklikt kan worden. De meegeleverde 2,5 meter USB kabel is ronduit lelijk. De kabel is dikker dan normale kabels en ook nog eens spierwit. Niet echt heel passend bij een zwarte camera.

Technische specificaties

Het beeld van de camera is erg goed met 720 pixels wat ook verhoogd kan worden naar 1080 pixels. Dit kost wel meer opslagruimte en bij streamen meer bandbreedte. Innovatief aan deze camera is dat hij bol is en daardoor een kijkhoek van 130 graden heeft. Voor een close-up kun je ook het beeld inzoomen. De camera is ook voorzien van een microfoon luidspreker om van je te laten horen. Met de 8 ingebouwde LED Lichtjes kun je ook ‘s nachts optimaal beeld ontvangen.

Opnames

nest cam indoor camerabeeldenMet de online streamingsdienst worden de beelden continue 30 dagen opgeslagen die je dan terug kunt kijken. Let wel op dat dit enkel beschikbaar is in een abonnementsvorm. Overigens kun je gewoon instellen hoe en wanneer je de camera wilt laten opnemen. Je kunt continue live kijken, maar het is ook mogelijk om een bericht te ontvangen wanneer er zich beweging voor de camera heeft plaatsgevonden. Om onnodige berichten te voorkomen is er een limiet gesteld van 1 bericht per 30 minuten. Je zult in het eerste half uur dus geen berichten ontvangen, wat voor bewegingen er ook plaatsvinden en ben je genoodzaakt de live verbinding te bekijken.

App

nest cam indoor appDe camera kan nadat hij aangesloten is volledig bediend worden door de app. Je kunt er live beelden mee bekijken, maar ook alle instellingen wijzigen zoals de resolutie of het wijzigen van de naam van je camera. Ook de abonnementsdiensten kun je via de app bedienen. Wanneer je meerdere producten van Nest in huis hebt, kun je deze allen met dezelfde app bedienen en eventueel met elkaar koppelen.

Opslag in de cloud

Met de functie Nest Aware kun je alle opgeslagen beelden achteraf bekijken en onbeperkt vooruit of achteruit spoelen. Dit is overigens de abonnementsdienst. Hierbij is het mogelijk om 24 uur per dag al je beelden in de cloud op te slaan en onbeperkt te kunnen bekijken. Met deze dienst wordt de Nest Cam Indoor een echte beveiligingsinstallatie en de abonnementskosten zijn beduidend lager dan wanneer je een abonnement hebt op een beveiligingsdienst. De dienst geeft ook een tijdlijn waarop exact alle bewegingen te zien zijn. Je hoeft dus niet al je beelden te doorlopen, maar je kunt direct op het moment klikken en bekijken.

Nest Cam Indoor Beveiligingscamera kopen?

€169.00
Bol.com

Professionele beveiliging laten installeren? Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes via onze offerte vergelijker en bespaar tot 40%!

Conclusie

[review]

Over Ian

Bij Ian werd enkele jaren geleden ingebroken. Het hele huis was geplunderd en veel kostbare herinneringen vernield. Hij vond dan ook dat het tijd werd voor een website dat informeerde over betaalbare inbraakpreventie. Later werd dit uitgebreid naar veiligheid en beveiliging in het algemeen. Ian is oprichter van Beveiliging Vergeleken en erg trots op alle vrijwilligers die regelmatig tijd vrij maken om consumenten te helpen door hun kennis te delen via beveiliging vergeleken.