Logitech Circle 2 IP Camera Review

Logitech Circle 2 IP Camera Review

logitech circle 2 thuisOf je nu langdurig weg bent op vakantie of dat je voor korte tijd even boodschappen aan het doen bent of bij de buren op visite, met een camera kun je je woning altijd in de gaten houden. Een camera is handig ter beveiliging van je huis om te zien of er ongewenste bezoekers je huis binnendringen. Maar wanneer je korte tijd weg bent is een camera juist heel handig om bijvoorbeeld je kinderen of je huisdieren in de gaten te houden. Met de Logitech Circle 2 is het heel handig om een constante verbinding met je woning te hebben, waarbij je live kunt meekijken, of enkel een berichtje ontvangt bij geluid of beweging voor de camera. Op de lijst ‘Beste IP Camera’s’ kreeg dit model van onze beveiligingsexperts een 4e plaats.

Over Logitech

Logitech werd in 1981 in Zwitserland opgericht door een professor van de Technische Hogeschool van Laussanne. Deze professor stond aan de wieg van de huidige moderne computermuis die wij tegenwoordig kennen. Het was dan ook de computermuis waar Logitech mee bekend is geworden. Daarnaast zijn ook de overige producten van Logitech erg populair, zoals toetsenborden, headsets, luidsprekers en overige randapparatuur. Kenmerk van de producten van Logitech is dat het kwalitatief goede producten zijn voor relatief weinig geld. De Logi Circle was de eerste versie van de smarthome-camera. Nu heeft men de Logitech Circle 2 geïntroduceerd als opvolger.

Plus- en minpunten

Pluspunten:
• De camera is zeer eenvoudig in gebruik. Met plug & play is het gemakkelijk om de camera aan te sluiten en na downloaden van de app simpel te bedienen.
• Met een groothoeklens van 180 graden kun je werkelijk de gehele ruimte bekijken met één camera. Meerdere camera’s voor zicht op verschillende hoeken in de ruimte is niet nodig.
• De app van Logitech heeft veel instellingsmogelijkheden. Hierdoor is het mogelijk om alles met de app te regelen.
• De camera is ook te verbinden met de Logitech Pop Smart Button. Met dit product van Logitech is het mogelijk om verschillende producten met één druk op de knop te bedienen.

logitech circle 2 doos
Minpunten:
• Hoewel je van de meeste diensten gratis gebruik kunt maken, zijn enkele diensten enkel te bedienen door een abonnement af te sluiten.
• In vergelijking met de andere producten van Logitech is de Logitech Circle 2 best wel een prijzig product.
• Het contrast en licht van de camera zijn niet regelbaar. Je bent dus afhankelijk van het licht wat er op dat moment de kamer binnenkomt.

Belangrijkste features

Design

logitech circle 2 profielDe Logitech Circle 2 bestaat uit twee modellen. Een model met een kabel en een model die volledig draadloos is. De versie met kabel is wat goedkoper en is qua uiterlijk ook een stuk slanker dan het draadloze model. Deze is dikker omdat er ruimte moet zijn voor de ingebouwde accu. De camera heeft verder een gladde voorzijde en is voorzien van een standaard. Met deze standaard is de camera op de kast of tafel te zetten, maar je kunt hem ook met twee schroeven aan het plafond of de wand monteren. De camera is geschikt voor zowel binnen als buiten. Wanneer je van plan bent om hem buiten te gebruiken is de draadloze versie aan te bevelen. Logitech brengt daarnaast allerlei extra accessoires uit voor de Logitech Circle 2, zoals de window mount, waardoor je de camera aan het raam kunt plakken. Houdt er dan wel rekening mee dat de nachtweergave niet werkt. Op de plug mount kun je de camera klikken en dan in het stopcontact steken. Ook is er een extra accu beschikbaar of een weerbestendige kabelset.

Technische specificaties

Een zeer positief punt aan de Logitech Circle 2 is een beeldkwaliteit van 1080 pixels in Full HD. De camera heeft een groothoeklens van 180 graden, waardoor het mogelijk is om de gehele ruimte te bekijken. Met een 2-way audio met microfoon en een speaker kun je communiceren met degene die voor de camera staat. De camera heeft een nachtzicht, waardoor je ‘s nachts 4,5 meter ver kunt kijken. Verder heeft de camera een zoomfunctie, waarmee je 8x kunt inzoomen.

Opnemen

logitech circle 2 cameraJe kunt gemakkelijk live beelden bekijken met de app. Zonder een abonnement kun je de beelden tot 24 uur terug bekijken. Het is ook mogelijk om een dagoverzicht te ontvangen. In een filmpje van 30 seconden zie je de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen 24 uur. Ook is het mogelijk om een berichtje op je smartphone te krijgen wanneer de camera een geluid of beweging waarneemt.

Abonnement

Zonder abonnement is het nog steeds mogelijk om tot 24 uur terug je opgeslagen beelden te bekijken. Ook kun je onbeperkt berichten ontvangen wanneer er beweging gedetecteerd wordt. Er zijn twee abonnementsvormen. Met het goedkope abonnement kun je videoclips tot 31 dagen terugkijken. Met het duurdere abonnement is dit ook mogelijk, maar krijg je ook toegang tot enkele extra diensten. Je kunt dan bijvoorbeeld de camera instellen dat er enkel melding gemaakt wordt bij personen en niet bij bijvoorbeeld verandering van licht of vliegende insecten of vallende bladeren. Ook kun je in het beeld bepaalde zones aanmaken, zoals een deur.

App

logitech circle 2 smartphoneDe app werkt heel gemakkelijk. Je hebt met de app niet eens een gebruikershandleiding nodig, omdat alles zich vanzelf uitlegt. Als je de app opent dan kom je in de live weergave. Aan de rechterkant staan alle activiteiten die je gemakkelijk kunt instellen, waaronder enkele activiteiten die onder een abonnement vallen. De videoclips kun je in je app bekijken en opslaan. Verder zijn met de app alle opties van de camera in te stellen, zoals de weergave.

Logitech Circle 2 IP Camera kopen

€156.00
Bol.com

Professionele beveiliging laten installeren? Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes via onze offerte vergelijker en bespaar tot 40%!

Conclusie

[review]

Over Ian

Bij Ian werd enkele jaren geleden ingebroken. Het hele huis was geplunderd en veel kostbare herinneringen vernield. Hij vond dan ook dat het tijd werd voor een website dat informeerde over betaalbare inbraakpreventie. Later werd dit uitgebreid naar veiligheid en beveiliging in het algemeen. Ian is oprichter van Beveiliging Vergeleken en erg trots op alle vrijwilligers die regelmatig tijd vrij maken om consumenten te helpen door hun kennis te delen via beveiliging vergeleken.