Eminent EM6355 IP camera Review

Eminent EM 6355 IP camera Review

eminent em6355Of je je huis nu met een binnencamera of een buitencamera wilt beveiligen, er is tegenwoordig keuze genoeg. Je kunt kiezen uit professionele buitencamera’s, maar de markt voor compacte binnencamera’s is ook enorm gegroeid. Ook zijn er tegenwoordig heel goede camera’s, die zowel binnen als buiten opgehangen kunnen worden. Hiermee kun je met eenzelfde systeem controle over je huis en je tuin houden. Talloze merken hebben zich inmiddels al op de markt van beveiligingscamera’s gestort. Van gerenommeerde merken tot onbekende merken en voor allerlei prijzen. Een van deze camera’s is de Eminent EM6355. Dit is een robuuste camera die je thuis kunt ophangen, maar ook in je tuin of voor je voordeur om de oprit te bewaken. Dit model kreeg overigens op de lijst beste ip camera van onze experts een 5e plaats.

Over Eminent

Hoewel Eminent niet tot één van de allergrootste technologiebedrijven behoort, is het wel een grote speler op de markt van alarmsystemen, camerabewaking en HD media spelers. Technologische ontwikkeling helpt veel mensen vooruit, maar het betekent ook complexe producten. Het is het doel van Eminent om oplossingen te creëren, waarbij complexe producten op een zo eenvoudige manier kunnen worden ingezet. Daarbij kijkt Eminent niet enkel naar de technische mogelijkheden van het product, maar ook naar hoe de gebruiker ermee omgaat. De installatie en het gebruik van de producten van Eminent moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Hierbij heeft Eminent bijvoorbeeld technische termen omgezet naar gemakkelijk te hanteren tips, zodat iedereen gemakkelijk de producten kan gebruiken. En niet alleen de gebruiksvriendelijkheid, ook het design van de producten staat hoog in het vaandel bij Eminent. Het Europese hoofdkantoor van Eminent is gevestigd in de Nederlandse stad Geleen.

Plus- en minpunten

Pluspunten:

• Een uitermate sterke camera die heel geschikt is om ook buitenshuis te gebruiken. De robuuste behuizing zorgt ervoor dat je camera bestand is tegen alle weersinvloeden.
• De beelden die de Eminent EM6355 produceert zijn van hoge kwaliteit. Tevens is de camera voorzien van goede matrix infrarood verlichting zodat de kwaliteit ook ‘s avonds behouden blijft.
• In tegenstelling tot veel andere merken, hoef je bij deze Eminent camera geen aparte abonnementen af te sluiten en kun je gratis van alle diensten gebruik maken.
• Gemakkelijke installatie. Door de speciale 3 stappen constructie is het heel eenvoudig om de camera aan te sluiten en in te stellen.
• De Eminent EM6355 is kwalitatief een uitstekende camera waar je niet teveel voor betaald. De kwaliteit/prijs verhouding is daarom prima.

eminent em6355 installatie

Minpunten:
• De camera is enkel horizontaal draaibaar. Hoewel de kijkhoek ervoor zorgt dat de camera ook verticaal kan kijken, kan het soms handig zijn om hem toch in een verticale stand te zetten.
• Op de camera zit een antenne. Deze antenne is wel draaibaar, maar het kan zijn dat wanneer je de camera op een krappe plek wilt installeren, de antenne in de weg zit.
• De softwarematige bediening voor Windows en de Android en iOS apps verschillen nogal sterk. Het is jammer dat Eminent dit niet voor elk besturingssysteem gelijk heeft getrokken.
• De camera is niet voorzien van audio.

Belangrijkste features

Uiterlijk

eminent em6355Het uiterlijk van de Eminent EM6355 ziet er robuust uit, maar door de kleur wit toch ook weer heel stijlvol. Je kunt duidelijk zien dat de camera ook voor buiten gebruikt kan worden. De camera is voorzien van een antenne, wat hem een klassiek uiterlijk kan geven. De camera staat op een standaard. Deze standaard kun je gebruiken om de camera neer te zetten, maar met drie schroeven is hij ook aan de wand of het plafond te bevestigen. Aan de achterzijde zit een slot voor een micro SD-kaart en een ingang voor de kabel. Een positief kenmerk ten opzichte van camera’s van andere merken is, dat er maar één enkele kabel gebruikt hoeft te worden, die fungeert als stroomkabel en datakabel, de zogenaamde Power over Ethernetkabel (PoE). Hierdoor heb je nooit met meer dan één kabel van doen. Ook is het mogelijk om data draadloos uit te wisselen door gebruik te maken van wifi.

Technische specificaties

De Eminent EM6355 heeft een uitstekend camera met maar liefst 1920×1080 pixels. Hij heeft een horizontale kijkhoek van 85 graden en een verticale kijkhoek van 40 graden. In het donker maakt de camera gebruik van LED verlichting van de Matrix IR technologie. Deze technologie stelt de camera in staat om een groter deel te verlichten en voorkomt overbelichte plekken in het beeld. De camera heeft intern drie van deze Matrix IR LED’s. Ook is deze verlichting 20% zuiniger dan de standaard LED verlichting. De afstand die de camera in het donker kan bekijken is 15 meter.

Installatie

eminent em6355 achterkantEminent probeert het de gebruikers zo gemakkelijk mogelijk te maken met de aansluiting die je kunt realiseren in drie stappen. Het eerste wat je moet doen is de camera aansluiten op het internet. Dit kan via de PoE kabel, maar ook via wifi. Download dan de gratis app ‘Camline Pro’ en installeer deze op je smartphone of tablet. Nu kun je camera code inscannen, wachtwoord invoeren en de camera is klaar voor gebruik. Van nu kun je alles met de app instellen en regelen.

Opnames

Wanneer de Eminent EM6355 beweging detecteert zul je op je smartphone een push notificatie ontvangen of een email met een foto. Je kunt dan via de app live meekijken op je camera. Als je een micro SD-kaart in je camera hebt gestoken, dan kun je hem zo instellen, dat hij de foto’s en opgenomen videoclips daar opslaat. Maar het is ook mogelijk om de beelden op te slaan via een FTP server van Eminent. Deze server is gratis. Geluidsopnamen zijn met deze camera niet mogelijk. Hij is namelijk niet voorzien van audio, zoals een luidspreker en microfoon. Nu is dit misschien ook niet noodzakelijk, maar veel concurrenten hebben standaard vaak wel audio in de camera. De App Camline Pro is een goede app waarmee de camera in te stellen is en is beschikbaar voor Android en iOS.

Eminent EM 6355 IP Camera kopen

€99.00
Bol.com

Professionele beveiliging laten installeren? Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes via onze offerte vergelijker en bespaar tot 40%!

Conclusie

8 Total Score
Goede keuze

De Eminent is een goede en degelijke camera en zeer geschikt voor buiten. Je kunt je oprit of tuin er prima mee in de gaten houden. Ook de PoE kabel is erg handig en voorkomt dat je met zowel een stroom- als datakabel in de weer hoeft. Met de app kun je alles met betrekking tot de camera regelen. Een minpuntje is dat er geen audio in de camera aanwezig is. Meestal is dit standaard wel aanwezig op een camera, dus hier haalt Eminent wel minpunten mee. Is audio niet zo belangrijk voor jou, dan heb je aan de Eminent EM6355 een uitstekende camera en beveiligingssysteem voor een heel goede prijs.

PROS
CONS
  • De camera is niet voorzien van audio.